Competències digitals_Fundació Cerca

La Fundació Cerca oferirà el Programa ADA per formar a dones en eines digitals

Competències digitals_Fundació Cerca

La Fundació Cerca ha posat en marxa el Programa ADA, que té per objectiu l'adquisició i millora de les competències digitals, dirigit de manera prioritària a dones desocupades, residents preferentment en municipis de menys de 30.000 habitants, per a impulsar la seva emprenedoria, el seu desenvolupament rural i reduir la bretxa digital i de gènere, fomentant d’aquesta manera la inclusió social i laboral. El nom del programa, és en reconeixement a Ada Lovelace (Londres, 1815–1852), considerada la primera programadora en la història.

El context social i econòmic provocat per la crisi epidemiològica de la Covid-19 ha intensificat la importància de fomentar la digitalització de la ciutadania i en especial amb perspectiva de gènere.

Segons les dades de l’Institut d’Estadística de Catalunya, IDESCAT, ens especifica, centrant la nostra recerca en municipis de menys de 30.000 habitants del tarragonès, les dades d’atur de dones gairebé dupliquen a la dels homes. Un alt percentatge de dones, que es troben en edat activa, es desvinculen del món laboral, per fer-se càrrec de les tasques de la cura de familiars i de la llar i tenen desconeixement en les eines digitals.

Per això, des de la Fundació considerem important i positiu oferir espais on es pugui treballar de forma transversal la digitalització; oferir recursos i un acompanyament destinat a les dones, amb la finalitat de reduir la bretxa digital i de gènere, i d'aquesta manera fomentar la igualtat de gènere i d’oportunitats. Com més possibilitats d’adquisició de competències, entre d’elles digitals, més independència, més autonomia i apoderament disposarà la persona.

Aquestes actuacions estan subvencionades pel SOC i es financen amb càrrec als fons procedents Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – Finançat per la Unió Europea-NextGenerationE.