Vés al contingut
Servei d'Ajuda a Domicili

Els beneficis del Servei d'Ajuda a Domicili

Servei d'Ajuda a Domicili

Millora de la qualitat de vida amb l'atenció domiciliària

El Servei d'Ajuda a Domicili (SAD), conegut també com a Servei d'Atenció Domiciliària, és una opció que ofereix una gran varietat de beneficis per a aquelles persones grans, amb dependència o en una situació de vulnerabilitat que necessiten suport i assistència a casa seva.

Aquest suport domiciliari que ofereix la Fundació Cerca a Tarragona té com a objectiu principal mantenir la qualitat de vida de les persones a casa seva, oferint-los l'ajuda domiciliària necessària a l'hora de fer les activitats del seu dia a dia per promoure la seva autonomia.

L'equip professional ajuda a les persones a desenvolupar les seves habilitats i competències, fomentant la seva independència en les activitats diàries.

Beneficis del Servei d'Ajuda a Domicili:

• Un dels beneficis més importants és la comoditat i la tranquil·litat. Les persones que reben ajuda a domicili poden seguir a la seva pròpia llar, envoltades dels seus objectes personals i amb el suport de la seva família. Això els permet mantenir una sensació de seguretat i confiança.
  • A més, un dels altres beneficis és que aquest suport està adaptat a les necessitats individuals de cada persona. L'equip professional de l'atenció domiciliària treballen en col·laboració amb la família per establir un pla de treball adaptat, garantint que es cobreixin totes les seves necessitats, ja sigui en termes de salut, higiene, alimentació o altres teràpies.

Fundació Cerca

• L'atenció domiciliària també permet a les persones ateses estar acompanyades i millorar el seu estat d'ànim, ja que tenen aquest suport diari. Evitant la solitud, es pot convertir en un moment del dia esperat i estones de socialització. A més, permet conservar les relacions socials, tant amb familiars com amb amics/amigues, veïns/veïnes i coneguts/des.
  • Supervisió de la presa de medicaments: Els medicaments s'han de prendre en una dosi i en uns horaris concrets. Per això, la persona professional pot ajudar a la persona atesa a seguir les pautes mèdiques correctament.
  • La recuperació és més ràpida, ja que les persones ateses es recuperen més de pressa a casa seva. També tenen menys risc de desenvolupar infeccions per exposició a gèrmens en un centre mèdic.
  • Independència: La persona gran pot moure’s amb completa independència sempre amb l’ajuda del cuidador/a quan la necessiti i no el fa sentir com una persona completament dependent.
  • Higiene personal: Amb l’ajuda a domicili la persona atesa pot tenir la higiene diària quan ho necessiti i ho requereixi.

En resum, el Servei d'Ajuda a Domicili és una opció que ofereix una gran varietat de beneficis! Estar a casa, amb una atenció de qualitat i personalitzada!