Reivindiquem el dret de les dones_Fundació Cerca

Reivindiquem el dret de les dones

Reivindiquem el dret de les dones_Fundació Cerca

L’equip de la Fundació Cerca, amb responsabilitat i compromís, avui dia 8/03/2023, dia en què commemorem la lluita de les dones en la participació activa en tots els àmbits de la societat de forma igualitària, volem posar èmfasi en la denúncia de les desigualtats exercides per aquest sistema patriarcal vers les dones. Per poder treballar amb la transformació que volem i fer reivindicació d’una societat justa, nosaltres escollim aquest abordatge:

Reivindiquem el dret de les dones en la presa de decisions sobre la seva vida, una mateixa remuneració en els llocs de treball i una distribució de les cures equitativa, sense que aquestes penalitzin de forma sistemàtica en el seu desenvolupament personal i professional.

Fem valdre i defensem les feines, respectades i remunerades en tasques d’atenció a persones en situació de dependència i de cura que en gran percentatge recauen sobre nosaltres.

Vetllem, a la mateixa vegada, perquè aquest àmbit laboral, no sigui acceptat per persones amb situació de vulnerabilitat, necessitat o abús per part del sistema, sinó que es treballa de forma conscient per poder oferir els recursos i les eines en l’obtenció de formació especialitzada en el sector i condicions de treball dignes.

Tenim present en els nostres itineraris d’acompanyament al mercat laboral per a treballar el gènere de forma transversal en totes les àrees de la vida d’una persona, és necessari per a la seva evolució tant personal com professional.

Apliquem la nostra mirada a la perspectiva de gènere en les dificultats d’accés al mercat laboral conjuntament amb la conciliació familiar i l’adaptabilitat als horaris per una recerca més real i personalitzada. Perquè ara mateix, en aquest mateix moment, es presencia una situació de violència masclista, arreu del planeta. Nosaltres no participarem d’entorns que participen en perpetrar-ho, el que si farem és combatre-ho.

Equip de la Fundació Cerca